Контрольна по темі "Фразеологія"
20.11.2014, 13:57

Варіант 1

 

► Завдання 1-7 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?

 А П'ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;

Б  ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;

В  стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає;

Г   сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов.

2. Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.

А   Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила присядькувато чапіла над чорним шляхом прибіленою ко­пицею (С. Колесник).

Б   Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, революційне крило якого очолив

Т. Г. Шевченко (З журналу).

В   Минуло кілька днів, як Озиваймо не чув і не бачив вовка. З його во­лодінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок навіть хвилюватися по­чав — все-таки живе створіння пропало (А. Давидов).

Г   Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах (О. Стороженко).

3. З'ясуйте, якими лексичними одиницями є виділені слова в реченні     Взимку віє хутровина, влітку прийде тепла днина (П. Воронько).

А Омонімами; Б паронімами; В антонімами; Г   синонімами.

4. У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?

А Розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;

 Б   піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;

В   материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал;

 Г   плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа — одержати листа.

5. У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?

 А Зуби з'їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі;

Б   Кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;

В  горло драти, криком кричати, милити шию;

Г   лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.

6. У якому рядку фразеологізми мають значення молодий?

 А Ні пари з уст, мало ще каші з'їв;

Б  молоко на губах, курча жовтороте;

В  горобеня жовтодзьобе, наробити галасу;

Г   немає гаразду в голові, жуки в голові.

7. Якими лексичними одиницями є виділені слова: з'їзд письменників кінний заїзд?

А  Синонімами;

Б   антонімами;

В   паронімами;

Г   омонімами.

►  Завдання 8-10 мають по шість варіантів відповіді, серед яких два пра­вильні варіанти. Потрібно вибрати два правильні варіанти відповіді.

8. Позначте рядки, у яких слова утворюють синонімічний ряд.

А Дбати, піклуватися, турбуватися, клопотатися;

Б  любо, мило, весело, приємно;

 В  горизонт, обрій, небосхил, височина;

Г   рясний, густий, буйний, розкішний;

Д слабкий, нечутний, добрий, сумирний.

9. Позначте рядки, куди входять фразеологізми-синоніми до слова втекти.

 А  Дременути навтікача, зачепити за живе, робити публіку;

Б  п'ятами накивати, дати драла, дати ногам знати;

В  дати лиха закаблукам, мов горохом сипати, ще прийде коза до воза;

Г   розводити боби, збігло за водою, розводити теревені;

Д дати ногам волю, дати тягу, намастити п'яти салом.

10. Позначте речення, у яких вжиті слова-антоніми.

А Решта байдаків розсипалась без ладу, пливуть — котрий попереду, а котрий десь позаду (М. Пригара).

Б  Ледве зійшло сонце, козаки сипнули на берег (М. Пригара).

В Тридцять весел зліта вгору одним помахом, падає, не хлюпнувши (М. Пригара). 

Г Байдак сидить у воді глибоко: сім десятків козаків у кожному й ван­тажу багато (М. Пригара).

Д Човни летіли по бистрині, мов чудернацькі птахи (М. Пригара).

►  Завдання 11 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою. Кожна цифра може використовуватися лише один раз.

11. Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.

1    Гарний                          А У чорта на болоті;

2    Відстати                        Б   ні за цапову душу;

3    Далеко                          В  ні в казці сказати, ні пером описати;

4   Даремно                        Г   класти зуби на полицю;

                                               Д пасти задніх.

12. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.

Росинки в роті не мати; обводити поглядом; не по кишені; міряти погля­дом; як по писаному; стріляна птиця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2

 

Завдання 1-7 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами.

А Сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов;

Б  п'ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;

В  ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;

 Г   стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає.

2. Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.

А   Минуло кілька днів, як Озиваймо не чув і не бачив вовка. З його во­лодінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок навіть хвилюватися по­чав — все-таки живе створіння пропало (А. Давидов).

Б   Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах (О. Стороженко).

В  Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила присядькувато чапіла над чорним шляхом прибіленою ко­пицею (С. Колесник).

Г   Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, революційне крило якого очолив Т. Г. Шевченко (3 журналу).

3. З'ясуйте, якими лексичними одиницями є виділені слова в реченні     Взимку віє хутровина, влітку прийде тепла днина (77. Воронько).

А Синонімами; Б   омонімами; В  паронімами; Г   антонімами.  .

4. У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?

А Піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;

Б   розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;

В  плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа — одержати листа;

 Г   материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал.

5. У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?

А Кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;

Б   горло драти, криком кричати, милити шию;

 В  лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх;

Г   зуби з'їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі.

6. У якому рядку фразеологізми мають значення молодий?

А Немає гаразду в голові, жуки в голові;

Б  горобеня жовтодзьобе, наробити галасу;

В  молоко на губах, курча жовтороте;

Г   ні пари с уст, мало ще каші з'їв.

7. Якими лексичними одиницями є виділені слова: з'їзд письменників кінний заїзд?

А  Антонімами;

Б   синонімами;

В   омонімами;

Г   паронімами.

► Завдання 8-10 мають по шість варіантів відповіді, серед яких два пра­вильні варіанти. Потрібно вибрати два правильні варіанти відповіді.

8. Позначте рядки, у яких слова утворюють синонімічний ряд.

А Горизонт, обрій, небосхил, височина;

Б   слабкий, нечутний, добрий, сумирний;

В   дбати, піклуватися, турбуватися, клопотатися;

Г   рясний, густий, буйний, розкішний;

Д   любо, мило, весело, приємно.

9. Позначте рядки, куди входять фразеологізми-синоніми до слова втекти.

 А Розводити боби, збігло за водою, розводити теревені;

Б   дати ногам волю, дати тягу, намастити п'яти салом;

В   дременути навтікача, зачепити за живе, робити публіку;

Г   п'ятами накивати, дати драла, дати ногам знати;

Д   Дати лиха закаблукам, мов горохом сипати, ще прийде коза до воза.

10. Позначте речення, у яких вжиті слова-антоніми.

А Ледве зійшло сонце, козаки сипнули на берег (М. Пригара).

Б Тридцять весел зліта вгору одним помахом, падає, не хлюпнувши (М. Пригара).

В Байдак сидить у воді глибоко: сім десятків козаків у кожному й ван­тажу багато (М. Пригара).

Г   Човни летіли по бистрині, мов чудернацькі птахи (М. Пригара).

Д Решта байдаків розсипалась без ладу, пливуть — котрий попереду, а котрий десь позаду (М. Пригара).

11. Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.

1    Відстати.                   А У чорта на болоті;

2    Даремно.                   Б  ні за цапову душу;

3    Гарний.                     В  ні в казці сказати, ні пером описати;

4    Далеко.                      Г   класти зуби на полицю;

Д пасти задніх.

► Завдання 12 потребує самостійного розв'язання.

12. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.

Стріляний вовк; діймати до серця; виводити з терцю; сам не свій; вики­нути з голови; прикусити язика.

Категорія: Мої файли | Додав: 1Helena
Переглядів: 2073 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.3/3
Всього коментарів: 0
avatar