Завдання для проведення ігор, мовних змагань

Для 5-6 класу

  1. Написати поезію на тему української мови, країни, нашого життя. (максимально 12 балів)

 

2. Пояснити значення діалектизмів ( за кожну правильну відповідь 2 бали)

 

Когут –

Вуйко –

Банувати –

Ґазда –

Луста –

Скоки –

Ріпа -

 

 

3. Дібрати слово, яке розкриває значення фразеологізму ( за кожну правильну відповідь 1 бал)

 

На сьомому небі від щастя –

Ні пари з уст –

Точити баляси –

Надути губи –

Повісити носа –

Берегти як зіницю ока –

Дерти горло –

Вивести на сухе

Накивати п’ятами –

Спалити мости –

Накрити мокрим рядном –

Не до солі –

 

4. Відгадати загадки. (за правильну відгадку 1 бал)

 

 

1. З небокраю, з-за діброви,
Вийшли воли чорноброві:
Принесли водиці дзбан,
Полили і ліс, і лан.
 

2. Спритний майстер у стрибках:
На деревах, по гілках.
Вся руда, пухнастий хвіст,
Рідний дім для неї – ліс.
 

3. Через воду він проводить,
А сам з місця вік не сходить.
 

4. І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна.

 

5. Кавунчики дрібненькі,
Смугасті та кисленькі,
У колючки вбралися
І кущиком назвалися.

 

6. Не ставок і не ріка,
Мох росте і осока.
Там земля - неначе тісто,
Що воно за дивне місце?

 

7. Олена зелена,
Не сіяна, не саджена,
Хто доторкнеться,
Той обпечеться.
 

8. Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш.

 

9. Хто завжди правду каже?
Який є, таким покаже,
І без слів про все рас скаже.
На нього дивишся, а себе бачиш.

 

10. Я порою дощовою –
Наче дах над головою.
При собі мене тримають,
А як дощ  пройде – складають.

 

 

 

 

11. Ледь помітний він, маленький…
То квадратний, то кругленький…
Як його ти відірвеш,
То штани не застібнеш…


12. На одній нозі танцюю,
Зовсім я не байдикую.
Ти мене лиш накрути –
Та в таночок знов пусти.

 

13. Цього діда мусиш  знати,
Він стоїть десь під стіною.
Кожен день твою кімнату
Підмітає бородою.

 

14. Хто приходить,
Той до неї підходить,
Кидає на зуб свій кожух.
А коли спекота,
То нема роботи.

 

15. Як навколо об’їси –
Серединки не проси.
Ми такі гостинці:
Дірка в серединці.

 

16. Запах, колір – все відмінне,
Посміхнешся неодмінно.
Як серединку кусати,
Скривить так, що й не впізнати.

 

17. Навесні цвітуть, мов свічі,
Заглядають сонцю в вічі,
А під осінь ті свічки
Вдягнуть з голок кожушки.
 


Для 9-11 класу

  1. Написати поезію на тему української мови, країни, нашого життя. (максимально 12 балів)

 

  1. Пояснити значення діалектизмів ( за кожну правильну відповідь 2 бали)

 

 Вір -                                                                      Стрик -

Ріпа -                                                                      Тайстра -

Вориння -                                                              Півкає -

Моква -                                                                  Когут -

Никати -                                                                 Луста -

Блават -                                                                  Кендириця -

 

3. Дібрати слово, яке розкриває значення фразеологізму ( за кожну правильну відповідь 1 бал)

 

 

Вивести на сухе

Накивати п’ятами –

Спалити мости –

Накрити мокрим рядном –

Не до солі –

Брати гору –

Гав ловити –

Тріщить по всіх швах –

Живе на широку ногу –

Товкти воду в ступі –

Покласти зуби на полку –

Про вовка промовка -

 

  1. Подані псевдоніми письменників. Запишіть справжні прізвища письменників ( за правильну відповідь – 2 бали)

 

Павло Грунський

Олег Ольжич

Григорій Стрілець

Юрко Юрченко

В. Деде

Мирон Ковалишин

Панько Олелькович

Євстратій Мякушкін

Дармограй

 

5. Визначте  автора (письменника) поданих фраз ( за правильну відповідь 2 бали)

  1. «Караюсь, мучусь, але не каюсь…»
  2. «А взагалі у мене батьки були нічого собі люди. Підходящі»
  3. «Так ніхто не кохав, через тисячі літ лиш приходить подібне кохання»
  4. «Світ ловив мене та не спіймав»
  5.  «Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм»
  6. «О рідне слово, хто без тебе я?»

 

 

 

 

Завдання для 10 класу

 

  1. Написати поезію на тему української мови, країни, нашого життя. (максимально 12 балів)

 

  1. Пояснити значення діалектизмів ( за кожну правильну відповідь 2 бали)

 

Банувати -                                                                      Стрик -

Скоки -                                                                          Тайстра -

Вориння -                                                                        Півкає -

Моква -                                                                           Когут -

Никати -                                                                           Луста -

Закундибачилося -                                                           Кендириця -

 

3. Дібрати слово, яке розкриває значення фразеологізму ( за кожну правильну відповідь 1 бал)

 

 

На сьомому небі від щастя –

Ні пари з уст –

Точити баляси –

Надути губи –

Повісити носа –

Берегти як зіницю ока –

Дерти горло –

Вивести на сухе

Накивати п’ятами –

Спалити мости –

Накрити мокрим рядном –

Не до солі –

 

4.Подані псевдоніми письменників. Запишіть справжні прізвища письменників ( за правильну відповідь – 2 бали)

 

Дженджалик

Хуторянин

Георгій Ней

Василь Чайченко

Панас Саксаганський

Сивенький

Євстратій Мякушкін

Дармограй

Олена Пчілка

 

5. Визначте  автора (письменника) поданих фраз ( за правильну відповідь 2 бали)

  1. «Караюсь, мучусь, але не каюсь…»
  2. «А взагалі у мене батьки були нічого собі люди. Підходящі»
  3. «Так ніхто не кохав, через тисячі літ лиш приходить подібне кохання»
  4. «Світ ловив мене та не спіймав»
  5.  «Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм»
  6. «О рідне слово, хто без тебе я?»

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: 1Helena (20.11.2014)
Переглядів: 652 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar